جبران 50 درصد از کم‌بارشی‌های کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: با بارش‌هایی که از فروردین تا نیمه اردیبهشت صورت گرفته، نیمی از کم‌بارشی‌های کشور جبران شده است.

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان این که با بارش‌هایی که از فروردین تا نیمه اردیبهشت صورت گرفته، نیمی از کم‌بارشی‌های کشور جبران شده است، اظهار کرد: سامانه بارشی که هفته گذشته وارد کشور شد، فعالیت خود را از روز چهارشنبه آغاز کرد که تا همین امروز -جمعه- نیز ادامه دارد و به این واسطه بارش‌های مناسبی رخ داده است.

وی افزود: از فردا -شنبه- شمال‌غرب، شمال‌شرق و نوار شمالی بارش باران خواهند داشت و سامانه بارشی بعدی روز دوشنبه به کشور نفوذ می کند و ابتدا شمال‌شرق کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

رئیس  مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوادر این راستا ادامه داد: از ابتدای بهار 1403 تا نیمه اردیبهشت بارش‌های خوبی را شاهد بودیم که انتظار داریم بخش زیادی از کم بارشی‌های گذشته جبران شود؛ البته جبران کامل کم‌بارشی که شاهد آن بودیم یک مقداری سخت است اما بخشی از کم بارشی‌هایی که در کشور وجود داشت رفع شده است.

ضیائیان گفت: پراکندگی بارش‌ها در کشور یکسان نیست، و با توجه به این موضوع بارش‌ها در کشور یکسان نیست.

وی تصریح کرد: به طور مثال در سامانه بارشی قبلی بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان بیشتر از هر نطقه دیگری در کشور بود که حتی به سیل منجر شد؛ در حالیکه برخی استان‌های کشور مانند تهران و نواحی نوار شمالی کمتر از نواحی جنوبی بارش باران داشتند و به همین دلیل احتمال دارد برخی نقاط کشور با کم‌آبی مواج شوند و برخی دیگر چنین مشکلی نداشته باشند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود